Pretraga
Prijava

Kako ostati zdrav za vreme pandemije korona virusa

Kako ostati zdrav za vreme pandemije korona virusa

Ukoliko vam je imunitet jak, on će se boriti protiv virusa. Pravilna ishrana će poboljšati vaše šanse da se nosite sa svim iskušenjima koje vam može doneti virus.

Mnogo nesigurnosti okružuje korona virus – kako ga sprečiti kada nema leka, a ni faktori koji mogu dovesti do toga da ga prenesete na sebe nisu konačni. Međutim, možete jesti zdrave namirnice, kako bi ojačali vaš imunološki sistem, što će vaše telo učiniti jačim u slučaju da dođete u kontakt sa korona virusom.

 Zdrava ishrana neće vas izolovati od korona virusa, ali će zadržati vaš imuni sistem u dobrom stanju. Sa tim sledeći put kada odete u prodavnicu pobrinite se da kupite zdrave namirnice za sebe i svoju porodicu.

Dobijanje stručnih saveta od strane nutricioniste u ovom periodu je dragoceno, stoga angažujte personalnog trenera na portalu Teretane Beograd i sledite preporuke ishrane na osnovu vaših potreba i sklonosti.

 

 

Kako ojačati imunitet

 

 

Nađi malo sunca

 

Dobijanje dovoljno vitamina D može pomoći u sprečavanju bolesti. Imunološki sistem zahteva unos vitamina D u borbi protiv virusa. To vas neće sprečiti da se zarazite virusom u slučaju da ste izloženi, ali će umanjiti težinu bolesti i pomoći vam da se brže oporavite i ojačati vaš imunitet.

imunitet

Vitamin D je najčešći nedostatak hranljivih materija. To je verovatno i najlakše dostupan vitamin, jer ga prirodnim putem možete dobiti iz sunčeve svetlosti. Budući da mnogi od nas provode većinu jutarnjih sati, kada je sunčeva svetlost podnošljiva, u zatvorenom prostoru ona je najmanje dostupna. Savetovalo bi se da rano ujutru uzmete malo sunčeve svetlosti i obezbedite telu vitamin D.

 

Ostati aktivan

 

Sve teretane i fitnes centri širom zemlje su zatvoreni, ali još uvek možete trenirati kod kuće. Vežbanje jača ćelije koje se bore protiv infekcije i smanjuje upalu, a jača i imunitet.

 imunitet

Vežbe sa telesnom težinom su odlične za sagorevanje kalorija. Čučnjevi, sklekovi, plank, skokovi, trebušnjaci su odlične vežbe za celo telo koje ne zahtevaju nikakvu opremu. Takođe vežbanje smanjuje stres i čini vas srećnim što je od suštinskog značaja u ovom periodu virusa.

 

Naspavati se

 

Postoji velika šansa da možda posao obavljate kod kuće. Iskoristite ovu priliku da zamenite vreme koje se putuje da biste dobili svake noći 7-9 sati sna.

Telu je potrebno tih nekoliko sati sna, da bi pravilno funkcionisalo. Telo koristi vreme spavanja da oporavi suštinske funkcije uključujući funkcije imunološkog sistema. Ukoliko samo jednu noć imate poremećen san ili neadekvatno spavate to će smanjiti vaše imune ćelije i do 70% i ujedno oslabiti vaš imunitet.

 

Ograničite unos alkohola

 

Osećate da kada ste u zatvorenom prostoru pijete alkohol više nego obično da bi ste se oslobodili stresa.

Iako to što pijete neće sprečiti infekciju koronavirusom, čaša crnog vina neće škoditi, ali obavezno izbegavajte preterivanje sa alkoholom. Ako manje budete radili, samo će vas podstaći da više pijete.  Vaše telo će biti dehidrirano i osećaćete se loše. Ono što je najvažnije prekomerna upotreba alkohola smanjuje imunološke funkcije i smanjuje sposobnost tela da se oporavi.

 

Koristite đumbir u ishrani  

 

Đumbir je zlato začina i najbolji sastojak za jačanje imuniteta, posebno za vreme virusa. To je anitioksidans koji se bori protiv simptoma prehlade i gripe uz smanjene mučnine. Štaviše, đumbir je prepun cinka i magnezijuma i kalcijuma.

Uvek koristite sveži đumbir kako bi ste iskoritili njegova svojstva za respiratorni sistem za rezliku od suvog đumbira. Đumbir je poznat po tome što poboljšava varenje i zatvor. Dobar je još za odbrambene reakcije tela, pomaže u sprečavanju infekcija.

 

Uloga vitamina u sprečavanju infekcija

 

Vitamin A

To je vitamin koji je odgovoran za održavanje respiratornog trakta creva i strukturu ćelija kože. Vitamin A formira neku vrstu barijere koja deluje kao prva linija odbrane vašeg tela. Vitamin A je poput zaštita protiv infekcija. Potrebno je napraviti antitela koja neutrališu patogene bakterije koji izazivaju infekciju. Potrebno je unositi namirnice bogate vitaminom A, to uključuje sir, tofu, semenke, integralne žitarice, masnu ribu, žumance i mahunarke.

Vitamin B

Postoji 8 vrsta B vitamina, od kojih su tri vitamini B6, B9, B12 prvi koje reaguju kada se otkriju patogene bakterije. Ovaj vitamin povećava proizvodnju i aktivnost ćelija koje ubijaju infekciju, zbog čega implodiraju.

Mogu se pronaći u namirnicama:

Vitamin B6 – lisnato zeleno povrće, orasi, mahunarke, žitarice, riba i meso

Vitamin B9 – orašasti plodovi, semenke, mahunarke i zeleno povrće

Vitamin B12 – jaja, meso, mlečni proizvodi i drugi životinjski proizvodi

Vitamin C i E

Oni su vitamini koji se bore protiv infekcije upravljajući oksidativnim stresom. Kada slobodni radikali, nastali usled infekcije, probijaju ćelijske zidove, oni propuštaju virus u tkiva  i izazivaju upalu. Vitamin C i E štite ćelije od oksidativnog stresa.

Vitamin C deluje kao sredstvo za čišćenje – uklanja nered uzrokovan infekcijom. Možete ga pronaći u namirnicama poput narandže, brokoli, kivi, limun, paradajz, takođe listovi zelene boje,biljna ulja i orasi su dobri izvori vitamina E.

Vitamin D

Ovaj vitamin omogućava ćelijama da uništavaju patogene bakterije koje izazivaju infekciju. Kao što je i ranije pomenuto, sunčeva svetlost je prirodni izvor vitamina D. Možete ga pronaći u jajima, ribi, mleku. Manjak ovog vitamina  može dovesti do akutnih respiratornih infekcija.

 

Ostale hranljive materije

 

Rast imunih ćelija zavisi od gvožđa, cinka i selena.

Gvožđe povećava broj slobodnih radikala koji pomažu u ubijanju patogenih bakterija uz regulisanje enzima koji su potrebni za prepoznavanje i uočavanje patogenih bakterija. Namirnice koje su bogate gvožđem su meso, piletina, riba, integralne žitarice, mahunarke itd.

Cink je važan za održavanje integriteta kože i sluzokože. Cink i selen su antioksidanti koji uklanjaju štetu nastalu usled oksidativnog stresa. Cink se može dobiti konzumiranjem orašastih plodova, suvog pasulja, piletine, morskih plodova i mesa. Što se selena tiče imate ga u pečurkama, brazilski orah, žitarice i meso.

 

Add Comment

Your email is safe with us.

PrijavaTeretane Beograd

Dobićete na mail link za potvrdu

Reset Your Password